BikingBenidorm 10: richting het einde...

11 juli 2021 - Benidorm, Spanje

Tiktok, tiktok, de klokt tikt naar het einde.

Het zit er bijna op. Vandaag was een dag van afscheid nemen en genieten. Eerst uitslapen en met pa door benidorm wandelen. Beetje gluren in de winkels. Ontbijtje aan de avenida Mediteraneo. Een tostado con tomato. Voor ons een geroosterd stuk stokbrood met tomatenspread, zout en olijfolie. Sinaasappelsap en koffie. Maar oh zo lekker. Daarna een drankje hier en een hapje daar. Beetje gluren in de winkeltjes en zo vliegt de dag voorbij.

Daarna even zwemmen in de zee. Waarom niet? De zon is warm, het water warm en helder. Een traktatie. Daarna was het douchen en richting het centrum. Afscheid nemen voor, tja hoelang. De coronacijfers vliegen omhoog. In Nederland en Spanje. Dus wie weet? Ben ik hier in december welkom? Of wordt het een afscheid voor meerdere maanden? Eerst naar 'the crown and Rose' om Alberto gedag te zeggen. We wilden een biertje doen maar de hoeveelheid Engels voor de wedstrijd van vanavond heeft ons geschrokken dus bleef het bij een gehaast afscheid. Edu was er nog niet, zijn pauze zou door de drukte pas later zijn. Dan maar naar Yolanda. Ook al druk bij haar. Gelukkig daar wel een biertje. En wie kwam ons begroeten in zijn korte pauze? Jawel vriend Edu! De topper.

IMG_20210711_2059437

Na ons afscheid van Yolanda naar het hotel om toch nog een biertje bij Oscar te drinken. Ook bij hem erg druk. Maar voor ons maakt hij plaats. Lekker aan de cerveza en een selfie. Gekscherend vroeg hij twee euro per foto maar de belofte om in december terug te komen was ook goed.

IMG_20210711_2253554

En nu? Naar bed. Morgen proberen we nog een keer de fiets naar pollop te pakken. Maar eerst een laatste duik in de zee. Dan een afscheidshapje bij een restaurant aan de boulevard met vader. Zijn favoriete plek. We willen naar een tapasbar in la Cala om Sergio en Amanda gedag te zeggen. Het is eng om te realiseren dat dit onze laatste wapenfeiten zullen worden. Na twee maanden 24/7 samen opgetrokken te hebben zal ook dat wennen worden. Ik ben inmiddels gewend aan Rick die steevast voor mij in slaap sukkelt en hele bossen omzaagt en hij kan straks weer buiten wandelen zonder dat ik hem de pas afsnij omdat ik 'scheef' wandel haha

Maar we bekijken het positief. Nog een hele dag te gaan! BAM!