BikingBenidorm 12: Terug naar NL

14 juli 2021 - Sant Carles de la Ràpita, Spanje

Dat werd nog spannend. Over een auto rit valt eigenlijk niet zo heel veel te vertellen. En dat zou nu ook zo zijn geweest als de auto er niet onverwachts na 300 kilometer mee stopte.

Bij de Carrefour in Sant Carles de Repita weigerde de trouwe bus van pa te schakelen. Gelukkig zijn we lid van de ANWB. Maar dat blijkt in Spanje minder waard dan in Nederland, België of Frankrijk. Die conclusie kun je al trekken als je telefonisch door het keuzemenu aan het navigeren bent. Spanje is een 'achteraf' keuze. De hulp die geboden werd was ook geen rijdende monteur maar direct de sleepdienst naar een garage toe. Wat een onhandig systeem! Wij waren er inmiddels achter dat de remlichtschakelaar het begeven had. Doordat de auto, zoals alle hedendaagse koekblikken, grotendeels elektronisch en met printplaten wordt aangestuurd kapt de auto er geheel mee als er ook maar ergens een defect optreedt.

Snel de Anwb op de hoogte gebracht, stuurt u maar een monteur of koerier met een onderdeel en we kunnen weer gaan. 'Tja helaas meneer. We slepen u naar de garage waar ze morgen gaan kijken wat er scheelt. Als de auto gemaakt kan worden kunt u uw weg vervolgen'. Maar dat is een dag verlies en een hoop kosten voor een garage en slepen... Dat doen we dus niet. Gelukkig blijkt zo een onderdeel te overbruggen alleen rijden we dan zonder remlicht. En ik, die geen auto wenst te rijden, heb mij laten vertellen dat dit niet op prijs wordt gesteld door de autoriteiten. In geen enkel land. Dat dit zelfs een dure grap kan worden als je word staande gehouden. Nou dat ga ik zelf zoeken. En jawel een auto-onderdelen-boer op 500meter afstand zou uitkomst kunnen bieden. Hopperdepop, ik richting de 'auto-onderdelen-boer'. Wat een mazzelaars, eindelijk een meevaller. Het onderdeel is er! En voor 15 euro zijn we gered.

IMG_20210714_0955228

Da's prettig, wij kunnen morgen rijden en wij hebben de Anwb weer een flinke zak geld bespaard..

Waren er nog meer noemenswaardige hoogtepunten? Jawel hoor:

• Hapje eten in het centrum,
  • Santiago schelp in het centrum
  • Een hotel met stroomuitval. Waardoor de ventilator uitviel en de kamer heet werd. En nog vervelender, de noodverlichting overal aan sprong. En die verlichting is zo fel dat je oogleden met je oogballen worden samengesmolten... De buren in rep en roer! Zoveel herrie zorgt er ook voor dat slapen niet lukt. Oh en de verkeerde kamer in lopen zodat je een grote , zware dame op leeftijd poedelnaakt op bed ziet liggen!!! ja daar kon Rick wel om lachen. Maar het lachen verging hem toen hij na het plassen diezelfde dame zag omdat ze 'vergeten' was haar deur te sluiten.IMG_20210713_2048226IMG_20210713_2126121

1. Brenda Valk:
    14 juli 2021
    Goeie terugreis gasten!! :)
  2. Manuela:
    14 juli 2021
    Altijd wat te beleven met jullie hihi