BikingBenidorm 9: Benidorm

11 juli 2021 - Benidorm, Spanje

Het is gelukt! Hulde aan het bruidspaar! Halleluja en alle goden geloofd! We waren om 06:00 wakker en om 7:13 op de fiets voor onze tocht naar Calp. Lekker fris nog en dat maakte de kleine klim draaglijk. Gezellig naar pa toe voor een bezoek aan de rommelmarkt in Xalo.

IMG_20210710_1025056

Da's een bijzonder geval, Xalo. Je schrijft het met een X maar je zegt Jalon. Op sommige plaatsen in het dorp word het ook zo geschreven. Rare jongens die Spanjaarden. De rommelmarkt was groot en divers. En laat ik nou van dit soort curiosa markten houden. Genoeg te zien en dan merk je de hitte niet. Voor mijn vader ook leuk, hij had de kans zijn oude bekende op te zoeken. We kwamen ook nog in een café waar we door een erg jonge Nederlandse dame werden geholpen. Brutaal als ik ben vroeg ik haar hoe ze in een klein dorp in Spanje terecht is gekomen en er ook nog eens werk heeft gevonden. Ik was eigenlijk wel jaloers. Nou het bleek om een soort begeleid woon- en leertraject te gaan vanuit Nederland. Wat een goed initiatief. Heb haar een paar extra veren gegeven en hoop dat ze het redt. En als ze slim is daar blijft.

IMG_20210710_1401103

Het fietsen terug was makkelijker dan de heenweg. We hadden langere afdalingen. Zoeven tussen de rotsformaties naast de auto's richting de zee. Heerlijk. Dat is genieten.

IMG_20210710_1524598

We hebben onze dag afgesloten met een paar drankjes met mijn vrienden Amanda en Sergio. Geweldig stel. We hebben Spaans en Engels gesproken. Lekker bij Oscar aan de overkant. God dat was lachen, hij was gepikeerd dat ie ons alleen Engels hoort praten en nu Spaans met hun zitten te kletsen. Zulke aardige mensen. Maar goed, nog twee dagen en de lol zit er alweer op. Twee maanden zijn dan voorbij gevlogen. Het voelt als een week...

IMG-20210710-WA0005

1. Ellis:
    11 juli 2021
    Jammer, jammer dat het bijna voorbij is.Haal alles uit de laatste momenten.Veel plezier