BikingBenidorm 11: Benidorm adios

14 juli 2021 - Benidorm, Spanje

Het heeft twee dagen geduurd. Voor het eerst tijdens deze vakantie dat mijn update zolang op zich heeft laten wachten. Ik moet denken hoe ik als kind van mijn moeder de ballenbak uit moest om naar huis te gaan. Maar ik wilde niet naar huis.

Gelukkig was onze laatste dag wel een mooie laatste dag. We zijn alleen te laat opgestaan. Dus onze laatste dag is met een paar uur verkort.

Het eerste wat wij hebben gedaan is met pa een rondje wandelen en eten bij de kippenboer. Da's een restaurant, die overigens anders heet, op de boulevard en waar wij elk jaar een keer gaan eten. Het was er vanouds druk en gezellig. Na dit spektakel zijn we richting het hotel gegaan om de zwembroeken aan te doen. Een laatste duik in de zee. Die heerlijke warme zee. En koekeloeren, soms zou ik het zicht van een arend willen hebben en de nek van een uil. Er zou een hele wereld voor mij opengaan..

IMG_20210712_1454575

Het zwemmen moesten we al snel beëindigen want er stond een laatste avondmaal met Amanda en Sergio op het programma. We waren uitgenodigd in la Cala bij een tapasbar. En we hebben besloten er heen te lopen. Dus de fietsen blijven in hun fijne stalling staan. Dan kunnen wij aan het eind van de avond via het strand en de zee terug naar het hotel.

19:30 werd 19:50. Het was verder lopen dan verwacht. Maar wat een geweldige avond. Heerlijk eten en veel gelachen. Er kwam nog een vriend van S y A bij ons zitten en het lijkt wel of alcohol de tong ook voor vreemde talen los weekt. Het Engels van Amanda werd steeds beter. Zelfs Sergio kon opeens een beetje in het Engels communiceren en ik wist niet dat ikzelf zoveel Spaanse woorden achter in mijn archief heb zitten. Dat word in Nederland doorpakken met mijn Spaanse lessen want anders ben ik weer terug bij af.

IMG-20210712-WA0014IMG-20210712-WA0015

Maar ook aan deze avond kwam een eind. En nu duurt het weer een paar maanden voor ik terug kan naar deze warme mensen, dit prachtige land en prettige klimaat. Ik weet het, 'Nederland is óók mooi'.

Nu rest alleen nog de terugreis. Samen met pa in de camper van Spanje naar Nederland. Hoelang dit duurt? Wat we allemaal nog tegenkomen? Geen idee.

IMG_20210713_0016207