BikingBenidorm 15: België

17 juli 2021 - Arlon, België

Roekoe roekoe! Ik zou willen dat ik beter kon navigeren met een kaart en eventueel kompas. Maar helaas kom ik niet verder dan het gebruik van de TomTom, Googlemaps en Garmin. En laat deze drie marktleiders nou allemaal aardig wat gebreken hebben. Uiteraard hebben ze ook allemaal hun eigen sterke punten maar het zijn de minpunten die je bijblijven.

• Tomtom, ooit door legio mensen aangeschaft en aanbeden maar heeft flink in populariteit verloren door de komst van de gsm-navigatie. Persoonlijk vind ik de kwaliteit achteruit gegaan en de route opties zijn onbetrouwbaar. Wij gebruiken in de auto twee van deze navigatieconsoles, beide hebben dezelfde instellingen en toch pakken ze verschillende routes! En ja ze zijn beide geupdate. Toch in de auto mijn favoriet vanwege het grote scherm en de montage aan het raam.
  • GoogleMaps, mijn minst favoriete. Ik gebruik hem vooral als ik in een wijk naar een straat of huisnummer zoek. Maar het vinden van je accurate locatie is rete-traag en niet nauwkeurig genoeg. Op de fiets pakt hij bij langere afstanden vaak paden die onbegaanbaar zijn voor iedereen behalve berggeiten en doorgewinterde mountainbikers. En dan staat de optie 'onverharde wegen vermijden' aangevinkt! Menige kilometers verrot gescholden en ik gebruik hem op de fiets alleen in uiterste noodzaak!
  • Garmin, mijn favoriete fiets navigatie. Heeft wel lang geduurd voor ik de instellingen juist kreeg. Ondanks uren zoeken op internet. Maar heeft ook meteen het ergste irritatiepunt van alle drie de route-giganten. Hij berekent namelijk na het invoeren van je gewenste locatie ALTIJD de kilometers hemelsbreed. Dan mag je als gebruiker op 'navigeren' klikken en berekent hij de te nemen route. En deze is altijd vele malen langer. En om de irritatie compleet te maken weigert hij de nieuwe afstand weer te geven. Dus als voorbeeld; Den Haag naar Hoek van Holland zou 14 kilometer hemelsbreed zijn maar na aankomst blijk je er 22 kilometer over gedaan te hebben. Bedenk je eens wat de extra kilometers zijn als je naar Antwerpen fietst??IMG_20210716_1813113IMG_20210717_0841416

Maar voor zover de navigatie, we gaan onze laatste avond tegemoet. We zijn aangekomen in Arlon. Op een camping onder Nederlandse leiding. Dat is goed te zien. Overal gele kentekens. Alsof je al thuis bent. Voordeel is wel dat de receptie voor ons de pizza's besteld heeft (maar helaas mochten we zelf betalen) en die kwamen mooi op tijd. Tenten stonden en het eten arriveerde.

IMG_20210715_1935401

En ook hier een fietsende toerist uit Nederland. Een 19 jaar oude student uit Utrecht die op de fiets naar Dijon is gereden en nu op de terugweg is. Minimale kilo's aan materiaal bij zich probeert hij met 150 kilometer per dag zijn vakantie prettig door te brengen. Nou ja groot gelijk!

IMG_20210716_2153138~2IMG_20210716_2153416~2

1. Johnny Van delft:
    17 juli 2021
    Team

Ik help wel.

Rijd richting namur op de e 411 grote weg

Dan leuven en aarschot richting geel en baarle nassau allemaal 80 km weg en binnendoor.

Vermijd richting luik .ellende,wateroverlast en ramptouristen.

Succes morgen en het is prachtig weer in het westen.

Hou vol,nog even en de beloning is jouw lieve buurvrouw kietelen,nee niet oma,te oud maar .......

Als ze zou weten wat voor liefs je over haar zegt nou dan zou ze je ÷$/((;;en daarna =%;&**¥^÷÷3$:(met het laastste restje.

Tot de volgende en hierna?

11je