Bike2Benidorm 3: Fuente-álamo - Onil (80KM)

4 juli 2021 - Onil, Spanje

Fanta Naranja, kas Limon... Heerlijk. Simpele mierenzoete ijskoude limonade voor de hardwerkende fietsers. Geen Nederlandse betutteling, vol suikers en kleurstoffen. Wat een genot. En dan hebben we ook nog eens op elke hoek van de straat een panaderia waar de heerlijkste belegde broodjes te krijgen zijn. Con lomo, con queso, con bacon, tomato.... Jummie Jummie Jummie allemaal lekkers voor mijn tummie!

Nature calls

Vandaag staat Onil op het programma. Via Yecla naar Villena en dan onze eindbestemming van vandaag. En dan is Benidorm nog een dag rijden. Maar we hebben afgesproken er twee dagen over te doen. Dan hebben we de dinsdag alle tijd om de stad te bereiken.

Rick on the road

We hebben het weer gehaald. 80 kilometer en we zijn klaar voor vandaag. Spullen staan op de kamer, Rick heeft zijn was gedaan en buiten gehangen op de parkeerplaats. We zijn in het dorp voor een drankje en hapje geweest en liggen nu op de kamer. Misschien gaat het restaurant beneden in het hotel vanavond nog open maar we kunnen voor een drankje ook naar de benzinepomp. Als het ons lukt gaan we morgen om uiterlijk 7 uur op pad...maar of dat ons lukt....

Rick doet zijn was op de parkeerplaats

Mooi verhaal, mijn fietsbroek hing te drogen, naast mijn shirt. Shirt is droog, broekje even omdraaien en whoeps hij lag beneden. Nou helaas niet echt beneden. Op de luifel van het restaurant. We moesten even met een tafel, stoel en stok aan het werk. Tja zo gaan die dingen. Maar ik heeft hem weer. Nog even een foto van het uitzicht en dan ga ik verder lezen in mijn hier gevonden boek 'emperor the death of kings'

Uitzicht van vandaag

1. Harold:
    4 juli 2021
    Zo langzamerhand begint de pelgrimage een culinaire schrans- en terrassentocht te worden...
    Zou het niet beter zijn om de laatste 2 weken op water en brood in rap tempo gewoon naar Nederland terug te fietsen? Anders krijgen jullie al die kilo's er nooit meer af..
  2. Gerard toetenel:
    4 juli 2021
    Haha ik zei van de week nog hetzelfde, maar voorlopig vliegen de kilo's er nog af in deze openluchtsauna.
  3. Harold:
    5 juli 2021
    Dat wordt bij thuiskomst naast de Covidtest ook een BMI- test....
  4. Gerard toetenel:
    Dat wil ik niet, dan moet ik al dat lekkers dat ik heb gekocht maar weggeven. Ik ken nog een lieve dame op leeftijd die daar totaal geen moeite mee heeft 😝
  5. Harold:
    5 juli 2021
    Doe maar niet...Ik mag ook al geen gebak meer meenemen..ze was 4 kilo aangekomen
  6. Gerard toetenel:
    Hahaha oh wat een ramp! Past haar badpak straks niet 😂🤭
  7. Harold:
    5 juli 2021
    Waar ik trouwens heel veel van gegeten heb in Zuid-Spanje is ingeblikte olijven gevuld met ansjovis en ingeblikte inktvis....
    Mss maar s kijken bij supermercado
  8. Gerard toetenel:
    5 juli 2021
    Bah bah bah, jammer dit Harold, heel heel jammer...
  9. Harold:
    Ga jij maar weer aan die Spaanse broodjes!

Mss ook beter, anders krijg je in ieder dorp alle katten achter je aan