Bike2Benidorm 2: Albacete - Fuente-álamo (91KM)

3 juli 2021 - Fuente-Álamo, Spanje

De laatste 2 weken vakantie zijn aangebroken. Dat klinkt zielig, vooral als je bedenkt dat 2 weken vakantie voor de meeste mensen het maximale aan vakantiedagen is. Maar als je er acht had, tja dan is het even slikken. We gaan nog heel wat meemaken, daar ben ik niet bang voor. Het is alleen een beetje anders dan de voorafgaande zes weken.

We zullen over 3 dagen vooral in en om Benidorm te vinden zijn. Op de fiets, in het centrum, op terrasjes en in de zee. Dan begint het echte relaxen om ons voor te bereiden op de terugkeer naar de werkelijkheid.

Roekoe, roekoe demente postduif slaat weer toe, weet niet waar en weet niet hoe... De Garmin heeft kuren. Dat is lang geleden. Maar blijft vervelend als de route die langs het zuiden moet gaan opeens naar het oosten wordt gemaakt. In elk geval 20 kilometer voor niks. Brrr.... Dit gaat een lange dag worden. Het slapen was overigens ook niet super, het wakker worden te vroeg en onvrijwillig, ja de klaagmodus staat even aan. Soms heb je dat. Oh en het is heet. Nu al. Maar daar hebben we iets op gevonden.

Zon is heet

Gelukkig zijn we na 91 kilometer weer op de plaats van bestemming aangekomen. De hitte was bijna ondraaglijk. Of het gebrek aan schaduw. Maar we hebben het overleefd. Vervelendste van verkeerd rijden is dat je onnodig kilometers maakt. Met de auto is het te overzien maar wij hebben ruim 20 kilometer voor Jan met de korte achternaam gereden..

Estoy aqui

Maar voor nu zijn we onder de pannen. Mooi luxe hotel als uitstekende uitvalsbasis voor ons tocht morgen. Weer een kleine 80 kilometer richting de kust. En met een beetje geluk zal de warmte morgen met een koele bries worden gecombineerd. Buenas noches.

Waar zitten wij?

1. Manuela:
    4 juli 2021
    Morningggg, toch weer een rit te gaan van 80. Dat is pittig in de hitte dacht dat jullie ritten zouden doen van rond de 50 hihi. Nou sterkte ermee want tja dat hebben jullie wel nodig in deze nare toestand. Terwijl wij hier gewoon aan het werk zijn en de zomer op zich laat wachten.......
  2. Gerard toetenel:
    4 juli 2021
    Oei, we krijgen bijna medelijden haha, jullie mogen echt wel wat zon van ons hebben. Wij hebben teveel 🤭
  3. Manuela:
    Regel dat ff dan!!
  4. Gerard toetenel:
    4 juli 2021
    Als wij naar huis komen nemen we hem mee, met de nadruk op 'als' 😂
  5. Henk:
    4 juli 2021
    Net een dapper rondje 24 km vlietlanden vanuit Zoetermeer gedaan geen zon maar wel leuk. Snak wel naar een hittegolf 😎
  6. Gerard toetenel:
    4 juli 2021
    Haha ik wil graag wat zon aan Nederland geven hoor. Hier rond de 40 in de zon. Is ook niet ideaal om te fietsen