Bike2Benidorm 1: La Roda - Albacete (50KM)

2 juli 2021 - Albacete, Spanje

Dit was een topdag! Gevlogen vandaag op de fiets. De afstand is 'maar' 50 kilometer. Nou is dat meer dan genoeg om onze eindbestemming te halen. Ons hotel in Benidorm laat ons pas na 16:00 op de 6e binnen dus als we deze afstanden blijven fietsen hebben zijn we nog te snel. Maar dat gaan we anders invullen. Hapje hier, drankje daar en een beetje gluren in de voor ons onbekende dorpen.

Iets wat wel erg tegen werkt is de hitte. We hebben vandaag temperaturen van rond de 40 graden. Dus op het heetst van de dag willen we op ons bestemming zijn. De tassen op de kamer hebben en niets meer hoeven doen. Er is in deze omgeving geen enkele schaduw om onderweg te rusten of schuilen. Vandaag zijn we in 50 kilometer maar 1 dorp tegengekomen en daar was ook maar één bar open voor een drankje. Dus we moeten goed uitmeten waar we morgen heen rijden en hoelaat we vertrekken.

Weilanden

We hadden nog een probleem, we dachten vanochtend slim te zijn. Onze fietsen stonden in de afgesloten tuin van het hostel. Daar lag een tuinslang die aangesloten was. Makkelijk voor onze bidons! Dat bleek onderweg een domme keuze. Het water had een vieze smaak. We denken dat het water uit een watertank kwam. Dus alle bidons op 1 na 1 konden weer leeg! Gelukkig had ik een bidon op de kamer gevuld. Maar dat was iets minder dan een liter voor twee volwassen mannen. Dom, dommer, domst. Geef het ruiterlijk toe. Maar we hebben het overleefd. En gelukkig is er altijd iets voor de verkoeling bij het eindpunt.

Biertje albacete

1. Ellis:
    3 juli 2021
    Niet ziek geworden van het water? Landschap of je thuis bent
  2. Gerard toetenel:
    3 juli 2021
    Nee gelukkig niet. Alleen gebruikt om de mond te spoelen. Dus het valt mee
  3. Ellis:
    3 juli 2021
    Gelukkig, zou jullie vakantie verpesten .Fijne dag
  4. Gerard toetenel:
    3 juli 2021
    Verkeerd rijden helpt ook niet mee, maar we zijn weer op onze locatie